GRØNTSAGSTÆRTE

OPSKRIFT INSPIRERET FRA DENNE

foto-5

CA 4 PORTIONER

200 GRAM SKINKESTRIMLER
75 GRAM BACON
2 HELE ÆG
4 ÆGGEHVIDER
250 GRAM HYTTEOST
50 GRAM HVEDEMEL
10 GRAM PARMESAN
50 GRAM CHEDDAR OST
500 GRAM BROCCOLI
200 GRAM SPINAT
SALT & PEBER

JEG STARTEDE MED AT STEGE BACON OG SKINKE SAMMEN, MENS JEG DAMPEDE GRØNTSAGERNE. SÅ BLANDEDE JEG DE RESTERENDE TING – OG PUTTEDE TIL SIDST KØD OG GRØNTSAGER I. DRYSSEDE EN SMULE PARMESANOST PÅ TOPPEN. CA. 20-25 MINUTTER I OVNEN OG SÅ 10 MINUTTER UDE PÅ BORDET, HVOR DEN BLIVER HELT FAST.

INDHOLD PR. PORTION
KALORIER: 370 KCAL

PROTEIN: 35 GRAM
KULHYDRAT: 23 GRAM
FEDT: 16 GRAM

MAN KAN MED FORDEL FJERNE BACON OG TILSÆTTE MINDRE OST OG PÅ DEN MÅDE FÅ EN MERE FEDTFATTIG VERSION. JEG SPISTE MIT STYKKE MED NOGLE LÆKRE GRØNNE ASPARGES!


Leave a Reply

